17januari

det är inte bara jag som pluggar idag har jag sett. både på facebook, bdb& andra bloggar. det är väl det en söndag finns till för, eller? haha. dagen före måndagen, då skolan kör igång igen, hur kul är det? inte kul alls. jag har 2 matteläxor att göra, och jag måste även plugga till hemkunskapen som vi har någon form av läxa till på onsdag. jag känner att jag skulle kunna skippa skolan helt och bara vara hemma och hjälpa till. att vara hemma och ta hand om barnen som bor här nu, laga mat, diska, tvätta.. göra allt jag har fått ett dåligt samvete över för jag inte gjort på ett tag. helt ärligt så känner jag just nu att jag bara vill vara hemma med familjen och bara vara, ta det lungt och bara njuta av vilken underbar familj jag har.
skolan är viktig, jag vet.. och jag tänker inte ge upp skolan den här terminen. jag tänker kämpa, men jag tänker inte kämpa så jag blir lika trött som sist. jag går i min egna tackt och tar det lungt så kommer nog allt bli bra.
sen består ju nästan halva terminen av lov och prao och andra lediga dagar.. t.ex påsklov v.9, prao v.10-11.. sen har vi sportlov v. 15 tror jag att det var.. och under den tiden har va blandannat friluftdag(stavning?) och en annan dag då bara lärarna ska jobba. så det kommer nog g mycket snabbare nu på vårterminen. OCH påtal om det, snart är det ju också sommarlov, och jag lovar.. sommaren 2010 kommer bli det bästa. jag har planerat så himla mycket. jag längtar hur mycket som helst.
nej nu ska jag nog sätta på lite musik och försöka göra klart en av läxorna, och sedan ta det lite lungt. kanske ska träffa mattias ett tag sen, men vi får se vad som blir med det.

/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0