Min födelsedag, 18 år

 
Har haft en riktigt fin födelsedag med många fina presenter och överraskningar! Vaknade av frukost på sängen av min fina, iväg till skolan och möttes av några grattiskramar, och även några telefonsamtal och fina sms. På eftermiddagen kom familjen fr köping och åt lite smörgåstårta och cupcake´s. Fina presenter från det hållet också. Tack mamma, vad hade jag gjort utan dig.

Nu funderar jag på vad det kommer innebära för mig att vara 18 år. Det känns så stort, men ändå så litet. Men det är nu jag ska prova på mina egna vingar och göra precis som jag själv vill. Känns väl ganska bra.
Men under dagen har jag hunnit med en hel del iallafall.
 
  • Hunnit beställa ett nytt kort och fixat en internetdosa på banken. Har även fått lära mig att använda banken på telefonen, vilket kommer underlätta i att betala räkningarna och överföra pengar.
  • Jag har skrivit på mitt första hyreskontrakt med ABO här i Arboga. (detta känns ganska stort)
  • Jag har fixat hemförsäkring på Folksam
  • Jag har fixat ett internet hem hit som kommer underlätta det mesta. Valde faktiskt inte bredband, utan med Mecenatkortet fick jag ett riktigt bra erbjudande på den nya kampanjen Tele2 har. Mobiltbredband, 40 GB i månaden i 12 månader. Hade jag gjort detta utan Mecenat, hade jag vart tvungen att betala det dubbla och varit bunden i hela 24 månader.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv gumman. Det är svårt och härligt att se sitt barn bli vuxet. Betyder detta att jag nu är gammal:)

2013-05-07 @ 09:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0