den som förlåter utan att glömma har aldrig förlåtit

jag tror på det jag tror på, och det står jag fast vid. ingen kan komma och säga någonting annat i mina öron, för det är ett val jag själv satt mig in i. låt ingen annan förstöra människan du är, låt ingen annan hindra vad du vill tro på eller ej. va stark, och kämpa för det du vill tro på.
en sak jag funderat över, och som jag äntligen fick sagt.. finns ordet förlåtelse? vad innebär det? - vad innerbär det att förlåta en människa eller bli förlåten av en annan människa? människor tror att ordet förlåt är bara att säga. att när man gjort någonting eller kanske bara gått in i en människa på stan, och säger förlåt.. det är liksom bara så man gör. visst, det gör jag med, såklart! men ordet förlåt kan betyda någonting riktigt starkt också. ordet förlåt kan vara riktigt svårt att säga till en människa. -för det ska komma ifrån hjärtat. när jag själv började fundera på det där med ordet förlåt, så blev det mindre och mindre att jag tog tag i det och sa förlåt. jag tappade det helt om man kan uttrycka sig så. jag tyckte att det var jobbigt att säga, jag tyckte att det sved inombords när jag sa det till en människa, och inte menade det. men nu efter jag kommit över det, så har jag börjat kunna säga det igen. för varje gång jag tänker att jag ska säga förlåt så tänker jag efter varför jag ska be om förlåtelse. det är heller inte ofta jag inte säger förlåt, men det kommer från hjärtat i alla sammanhang.
tänk på det när du säger förlåt, jag tycker själv att det känns mycket skönare att tänka varför man säger förlåt, än att bara slänga ur sig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0