min roll som ordförande*

har precis sett vad sötnosen skrivit på min blogg, och det tyckte jag var gulligt. kom precis hem från en liten kurs, som mattias skrev innan också.. med god mat, haha. otroligt att jag orkar, men visst. magen får smällen, men det är faktiskt mitt eget val nu så, vi får väl se. bloggen får smällen, tråkigt nog. känner att jag har dåligt samvete på något sätt, bara för att jag inte bloggar. men bloggen har fått en stor plats i mitt hjärta. kommer förmodligen börja blogga för bblt om det går igenom, så då blir det lite annat för mig också. jag kommer ta och sätta mig någon dag framöver, kanske under de 5 dagar jag är ledig.( eftersom att londonresan blev inställd). ska sätta mig ner och kolla vad jag behöver göra, först och främst i skolan. sen får jag kola igenom alla möten och träffar som står i kalendern.

jag har börjat gilla politik mer och mer för varje dag som går. för varje dag som går, så lägger jag märke till någonting nytt i samhället, något litet ord kan det vara ibland. orkar jag, så kommer jag fortsätta.
var på ett möte med Martin Andersson igår. kände att jag behövde en såkallad Coachning‏, för att få mer syn på bakrunden till att vara ordförande. såklart var det inte bara det vi pratade om, utan vad jag vill komma med att sitta med i ungdomsfullmäktige, och vad jag tror att min roll som ordförande kommer leda till. har många tankar runt om kring det, och jag känner just nu att jag itne vill strunta i politikens frågor. jag vill lära känna samhället, och se vad alla andra tycker.
På det viset, kom jag/vi fram till att jag ska börja allt med att jag kommer sätta mig ner och kolla igenom lite frågor som jag tycker själv är intressanta, och förmodligen UFM också, de frågor som vi vill veta om samhället för ungdomarna i bland annat våran lilla stad arboga.. och sedan ta mig ner till skolorna runt om kring, och presentera mig/UFM för skolorna, så det får en bättre blick om oss och min roll som ordförande.

*jag tänkte bara skriva att jag sitter med i UFM för att försöka förbättra arbogabornas syn till arboga, eller om det var svårt att förstå den meningen... jag vill kunna skapa ett tryggare samhäll för ungdomarna här i arboga. jag vill kunna fixa till olika saker som ungdomarna i arboga uppskattar, och något som förmodligen kommer hålla.

nu blev det ett långt inlägg, men allt bara rann på. frågor svarar jag på, och jag har redan fått in mejl från gårdagens inlägg, det där om stylingen till balen den 14maj. skicka gärna dit, om ni känner att ni inte vill skriva det i en kommentar. [email protected]

hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0