10januari

nu kommer jag nog lämna bloggen på sidan ett tag, jag vill inte tappa bloggkänslan som jag håller på att göra, för jag gillar verkligen att blogga, och speciellt när det är en hel del som sagt att de tycker om de jag skriver om och såvidare. men jag känner verkligen nu att jag behöver vila lite från datan, ta tag i allt annat, och koncentrera mig mer på det. visst, om tiden verkligen räcker till så kommer jag skriva i bloggen, men som det ser ut nu så tänker jag vila lite ifrån den. bloggen från min del har fått en väldigt stor plats i mitt liv, och jag var verkligen rädd för det när jag väl började blogga. vet inte vad som är bra och dåligt, men somsagt.. jag gör detta för att kunna koncentrera mig lite mer på andra saker.

imorgon börjar skolan igen, och jag vet inte idag hur jag känner för det. ska det bli kul? kommer allt gå så bra som jag trott det skulle gå för några veckor sen.. frågor jag ställer till mig själv just nu.
jag tänker göra så gott jag kan av detta nu, tänker verkligen satsa på min framtid. men samtidigt kommer jag inte lägga all min energi på skolan heller. för som jag har känt då jag började 8:an har jag haft en press. en press som inte går att beskriva. jag har alltid velat göra så bra som en del gör i min klass, och jag har velat vara lika bra som dom.. men nu när jag tänker efter så ska jag inte behöva känna så längre. jag ska gå i mitt eget race, jag ska göra det som känns bäst för mig, och inte för någon annan. jag vill inte vara en i mängden längre, jag vill vara den människa jag egentligen är. den tjejen har jag vart under lovet nu, och det känns riktigt bra. kan jag fortsätta såhär nu, och tänka positivt nu, så kommer allt gå bra. jag struntar i vad mina klasskamrater får för betyg, och hur det går för dom i skolan. jag vet ju inte hur det kommer sluta. sista terminen i 8:an kanske kommer gå bättre än förväntat, jag kanske bara inbillar mig om allt annat, vad vet jag?
nej nu ska jag sluta prata om detta, tänker njuta av den sista kvällen på lovet. suck.

mitt lov har förövrigt vart ett av det bästa. jag har umgåts med de närmaste, och jag har fått börja mitt år riktigt bra. nu ska jag bara hoppas på att det fortsätter så här bra.
nu ska jag ta och avrunda allt detta, och önska er en riktigt trevlig vecka. vi hörs igen när jag känner mig redo för det.

10januari:- livet drabbar oss alla med jämna mellanrum. Men genom att stärka vår självkänska kan vi förbeereda oss för den dag då det händer.

kärlek/ emmab

Kommentarer
Postat av: ellinorpettersson

fin blogg detta! :)

2010-01-11 @ 20:38:40
URL: http://ellinorjustmeandmyself.blogg.se/
Postat av: a

gör det som känns bäst för dig så blir det bbra! men jag är nog inte alldeles själv om att du ska blogga, jag tycker du gör ett mkt bra jobb

2010-01-12 @ 15:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0